"Hlasovanie štátov Európskej únie o zavedení vysokých dodatočných
ciel na elektrické autá z Číny od konca októbra bude znamenať ďalší
ústup od medzinárodnej spolupráce," povedala pre DPA prezidentka VDA Hildegard Müllerová. "Navyše, toto opatrenie ešte zvyšuje riziko sporov v globálnom obchode," dodala.
Nemecké automobilky, ktoré výrazne investovali na čínskom trhu a ich
výsledky sú do veľkej miery závislé od predaja áut práve v Číne, vo
všeobecnosti odmietajú uvalenie vysokých dovozných ciel. Obávajú sa
odvety Pekingu, ktorá by ich tvrdo zasiahla.
Zatiaľ nie je isté, ako sa nemecká vláda rozhodne. Iná je pozícia
Francúzska, druhej najväčšej ekonomiky v EÚ, kde prezident Emmanuel
Macron dal viackrát najavo podporu zavedeniu sankčných dovozných ciel na
elektromobily z Číny. Podľa Müllerovej však Nemecko musí hlasovať
proti. "Nemecká vláda musí v piatok zaujať jasný postoj a clá zamietnuť," povedala Müllerová.